سکـــــــــــــــــــــــــــــــوت
سکـــــــــــــــــــــــــــــــوت

سکـــــــــــــــــــــــــــــــوت

توضیحات ندارد.

آنچه که می بینیم و نیست!

سلام

قسمت دوم

درباره ے ظاهر و درون داشتیم بحث می کردیم...بچه ها ے عزیزم!

من یک تجربه ے شخصی دارم که مے تونم در این مورد قضاوت کنم...

من با همه جورآدمے دوست بودم و رابطه داشتم...از اون بد حجاب هاش بگیر تا محجّبه!

و پسر هم با بدترین شون آشنایے داشتم تا بهترین!منظور فقط ظاهر هست....

نتیجه گیرے کلے: اونایے که خیلے با حجاب نیستن دل هاشون پاکتره!و صادق تر هستن...و همین طورپسرها!

البته نباید غافل بشیم که:1- همه جور آدمے هست:هم دختر با حجاب خیلے خوووووب هست هم پسر مذهبے خیلے خوووب!

یعنے افرادے که نه تنها ظاهرشون درسته بلکه اخلاق و رفتارشون هم طورے هست که همه ازشون راضےهستن و در باطن هم مثل ظاهرشون همون جور درست و باعقیده و پاک هستن...

(که این گونه افراد بسیار کم یاب هستن)

2-دختر و پسرهایے که فقط ظاهر مذهبے دارن...همین!...اما خدا میدونه که پشت اون چهره ے به ظاهر معصوم شون چه خبره؟!؟!؟!بخصوص اون پسر ریشوها! اه اه اه....(این گونه افراد بسیار زیاد هستن)

3-افرادے که ظاهرشون از گروه های بالایی متفاوته:یعنی آرایش می کنن واز اون حالت خ مذهبی خارجن ک کم و متوسط داره تا خ فشن و عجق و وجق!!!

آدم های خ زیادی می تونن توی این دسته بگنجن..مثلا:دخترے که آرایش لایت و خ ملایم داره یا دختری ک بسیار آرایش فجیعے داره و مانتویی هست...وپسرهم که همون مثال قبلے

:فشن و لباس هاے عجق وجق...

اما این فقط ظاهرشون هست!درون بسیار پاک و روشنی دارن...از غم مردم غصه شون میشه...از شادے دیگران شاد میشن...وهمیشه براے کمک به دیگران آماده اند!

(کم یا زیاد بودن این افراد بستگی ب تشخیص درست ما داره...متوسط هستن به سمت کم!)

4-افرادی که ظاهرشون مثل گروه بالایی هست اما واقعا انسان هاے کثیفے هستن...و واقعا خرابکار!

(تشخیص شون از گروه بالایی خیلی سخته!)

نتیجه گیرے: درسته که از قدیما گفتن:از کوزه همان برون تراود که در اوست...

و مصداق های خیلی زیادی هم داره...اما هرگز نباید از بیرون پی به درون آدمها برد...چه خوب چه بد!

مثلا من1دوستی دارم از گروه 3هست...من خودم ظاهرم جزء گروه 2 هست متاسفانه...یعنی خودم بگم:حال و حوصله ے آرایش کردن ندارم اما موهامو بیرون مے ذارم(نه در اون حد ها)...و توے دانشگاه چادرم رو درمیارم...

آخه چرا؟ وقتی درونم درست نیست مثل گروه اول لباس بپوشم؟...با همین دوستم دیروز داشتیم مے رفتیم یه جایی یه خانمی کنار من نشسته بود یه نگاه به من می کرد یه نگاهی به اون...آخرش طاقت نیاورد گفت:دوستت چه آرایش غلیظی کرده!من سریع گفتم: اما دختر خوبیه!

یهو خودش رو جمع کرد گفت:خُب ظاهرش که خرابه من چه می دونم درونش چیه؟(پس همون بهتر که هیچ وقت قضاوت نکنیم)

[در کل باید ظاهر به باطن نزدیک باشه]

به خودم قول دادم اگه یه روزی آدم شدم برای همیشه حجابم رو رعایت کنم...مثل دخترهای مسلمون که کشورهای اروپایی هستن...از همه لحاظ حجابشون رو رعایت می کنن....

 

نظرات 12 + ارسال نظر
sistem ful jok پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:31 ق.ظ http://fuljok.vcp.ir

با سلام خسته نباشی دوست من اومدم یه خبری بهت بدم فول جوک افتتاح شد حتما یه سر بزن منتظر پیامکات هستم بای تا های

الی پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:46 ب.ظ http://eli-s1370.blogfa.com

سلام خانم معلم خوبی؟
خانوم اجازه؟؟ما همشو خوندیم!
ای ول خیلی خوشم اومد قشنگ مینویسی!
واقعا هم همه حرفاتو قبول دارم!
نباید زود قضاوت کرد چون من میشناسم پسری ک موهاش یه وری میکنه و شلوار پارچه ای می پوشه و هر صبح فک کنم ریششو با گلاب میشوره ولی سر از کاراش در بیاری کپ میکنی!

یا واقعا کسی ک اگه از ظاهرش نگا کنی هزار جور فکر بد ب سرت میزنه در حالی ک ممکنه دلش از بقیه و خیلیا هم پاک تر باشه!
دیگه خیلی زیاد شد فک کنم
بای

وای سلام الی جونم!
بله شاگرد عزیزم!؟
(انقدر دوس دارم معلم شم!)
آره دقیقا هم همین طوره!
منم همه ی حرفاتو قبول دارم
واقعا ظاهر آدما آنچه ک می بینیم نیست!
مرسی عزیز دلم ک همشو خوندی
نظر لطفته!

masoud شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:26 ب.ظ http://masoud1060.blogfa.com


سلام الهاااااااااااام
مرسی از نوشتت...خوندم:)
حدس میزنی من از کدوم گروهشم؟؟؟

سلااااام مسعودی!
خواهش میشه!
نمی دونم!

خودت بگو!

شفق شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:22 ب.ظ http://shafagh74.blogfa.com

سلام . . .
بروزم . . .شما هم دعوتید اگه افتخار بدید

شفق یکشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:27 ب.ظ http://shafagh74.blogfa.com

سلام ! مرسی از حضور گرمت
منم دلم واسه مدرسه تنگیده . . . چه میشه کرد دیگه ! هر سال که میگذره نمیدونیم یه سال به عمرمون اضافه شده یا یه سال کمتر شده . . .
بازم سر بزن عزیز . . .

masoud سه‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:29 ب.ظ http://masoud1060.blogfa.com

فشن نمیکنم....ولی اونجوری هم نیستم که ریشو باشم:دی

خب یعنی چی دقیقا؟!؟!؟!

احسان چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:38 ب.ظ http://ehsanhp.blogsky.com/

الهام جون حالا تو کی میخوای ادم بشی؟

اح سان جون خودمم نمی دونم
اینقد سوالای سخت از من نپرس!!!!!!!!!!!!!

کرانه پنج‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:57 ق.ظ http://www.bikaraanemehr.blogsky.com

سلام عزیزم
گروه ادما رو اینجور نمی شه تقسیم کرد
بعضی ها متعادل هم هستن
آرایش دارن لباس مناسب هم می پوشن عجق وجق هم نیستن ذهن سالمی دارن
اگه دانشگاهی هستی باید زیاد دیده باشی
فکر کنم کمی متعصبی و آرایش کردن رو بد می دونی من خوب می دونم توی ایران که بالاترین آمار مصرف لوازم و آرایش رو داره قبول که زن برای دیده شدن مجبوره که آرایش کنه
چون ما آزادی پوشش مسلمانان اروپایی رو نداریم که برای انتخاب رنگ پوشش آزادی داشته باشن اونا جوره دیگه ای ازادی دارن و راحت هستن مثه ما اجبار به سیاه پوشیدن ندارن پس حجاب رو می پذیرن ولی هیچ زنی یه جز اعراب عربستان سیاه پوش نیست
به چند تا کشور که سفر کنی می ینی

سلام
آره راست می گی اما اونا هم جزئ گروه سوم هستن من یادم رفته درجه بندی شو بنویسم
ممنونم ک برای مطالبم ارزش قائلی!
اصل اصلش:4تا آدم هستن
ولی من برای واضح شدن موضوع و اینکه بحثو باز کنم اونطوری مثال زدم
خوبایی ک خوبن
بدهایی ک بدن
بدهایی ک فکر می کنیم خوبن
خوب هایی ک فکر می کنیم بدن
....
واااای گفتی چادر مشکی داغ دلم تازه شد نمی دونی چ مصیبتیه توی تابستوووووووووووون؟!؟!؟!
بابا ما ک مث شما ثروتمند نیستیم!!!!!!

لیلا شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:01 ب.ظ http://majnooneleila20.blogfa.com

سلااااااااااااااااام عزیزم.

آپم.............

آپم......................

بیا پیشم عزیزم منتظرتم..................

masoud جمعه 8 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:22 ق.ظ http://masoud1060.blogfa.com

سلااااااااااام
خوبی الهام؟!؟!؟!
چه قالب خوشگلی داری!!!مبارکه............
الهاااااااااااااااااااام:)

سلام
مرسی
چشات خوجل می بینه
اومدی اراک؟؟!؟!؟!؟!؟
مسعوووووووود:)

احسان جمعه 8 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ب.ظ http://ehsanhp.blogsky.com/

چه قالبی..........به به!

ممنونم
احسان جون

مسعود سه‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 04:20 ب.ظ http://masoud1060.blogfa.com

سلااااااااااااااام
خوبی الهاااام؟!؟!آره اومدم اراک....کمتر میرسم بیام نت....
خوبی؟؟!؟!چیکار میکنی؟!؟!درسات چی شد!؟؟!؟!
الهااااااااااااااااام:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد